tisdag 8 juli 2008

Hemma tillbaka

Oj så skönt vi haft det på förra bostadsorten. Tröttsamt, men skönt. Vi har umgåtts med kära människor och mysit på grillkvällar, baddagar och en herrans massa fikan. Den enda baksidan är att lilla tofslisan vaknat vid 6 på morgnarna och med sovande bebisar i rummet intill är man inte sugen på att försöka tysta en 1,9-årig pratglad och ganska högljudd tös i två-tre timmar innan bebisarna vaknat. Helst inte när man själv är dödligt trött och vill tvinga barnet med alla möjliga medel att somna om i skön tysthet. Det är förvisso kul att hon pratar men klockan s e x?? Vilken normal människa orkar det? ;-)

Nu är det bara nedräkningen till mannens ljuva, men ack så korta!, semester som återstår då vi hinner umgås en stund alla tillsammans och kanske till och med få något gjort. Annars är vi ju experter på att skjuta fram och dra på picknick i stället. Vore kul att färdigställa det påbörjade rummet efter ett halvår av work in progress, utan att dra ut i skogen med en bullpåse stup i kvarten!
Jag går dessutom på sockeravvänjning nu efter allt mysigt vänfikande och drar på långa promenader i stället för att tråna kakor hela dagarna. Det märks att kondisen inte är vad den varit. Hoppas ingen utmanar mig på idrottsliga grenar inom snar framtid. Då får jag skämmas i sju, åtta år.

Nåväl, ska fortsätta fiska efter billiga släp på Blocket så vi kan hämta allt byggmaterial med nåt. Jag inbillar mig att det underlättar.
Hösthälsningar /Sötsugen

Inga kommentarer: