tisdag 29 juli 2008

Hurra va´ni e bra!



Nu ska här tas tag. För raraste Soffan har gett mig en trevlig liten egoboost och nu ska jag minsann ge tillbaka!
Svårt förstås att bara ge några få extra ära och berömmelse när jag läser, och låts läsa, om så många som lyxigt och exklusivt delar sina vardagar med mig, men efter lite knakande tankeverkstad så har jag nu valt ut The Fab 5.

# Först på finfiningar är en söt liten tjej i en stor stad som kallar sig Syster Salt. Det känns bra att återigen få dela den kulturella vardagen med någon som varje dag förverkligar drömmar och som en gång i tiden sålde plockade ängsblommor vid vägkanten. Du är så bra. En riktig liten raring faktiskt.

# Nästa i favvofavvolistan är Anna som är fantastiskt duktig på alla möjliga sätt och delar med sig av sin pyssliga vardag mot ett friskare liv och en roll som efterlängtad vapendragare! Snart nån gång så tar vi konfliktfritt över! Jihoo!

# Jag följer också med stor spänning en söt liten Kulturkoftas liv och leverne i den lilla byn Utanför. Hon läser sådär mycket som jag önskar att jag skulle återkomma till någon gång snart och genom henne får jag ta del av en läsevardag även när jag inte hinner. Övriga livsanekdoter är så fina och träffsäkra att jag ofta fäller en tår och för det är du förstås värd en bloggprisarceremoni och fanfar.

# Hamnade på nåt mystiskt sätt, som jag inte minns nu, inne i Mellanrummet och det har blivit lite av ett favorithäng i bloggvärlden. Korta, koncisa inlägg om life as it is. Fina illustrationer och fin pojke (som blir två!? GRATTIS!!) att njuta av. Bra helt enkelt.

# Och sist - såklart - hon den där tjejen jag fick fina omnämningen av. Vi träffades i Umeå och har i varsitt liv följts sida vid sida. Skriver smart och underfundigt och rör mig ofta till lite smågrin framför skärmen. Klok och bra och förhoppningsvis så småningom en del i den Oslagbara Språkartrion!


Skulle vilja ge en massa hedersutnämningar också men inser att det är lite som att fuska. Men alla ni på min lista: ni är toppenbra och intressanta och förtjänar minst en utmärkelse var!

4 kommentarer:

Annas resa sa...

Åh, tack, tack!!! Jag blir så glad för dina fina ord så det rör till i hjärteroten.

Anonym sa...

Åh! Beröm så här på kvällskvisten, man tackar, man tackar! Vilka fina ord, tack igen!

M sa...

Hej och tack det samma. Det är så roligt att höra om din vardag med byggbestyr och småbarnsfunderingar. Hoppas ni njuter av sommarvärmen och tankar solenergi!

Kram M

Nybliven sa...

Anna, Emma och M: Ni har ju gjort er vrålförtjänta av det med den underhållande läsningen ni bidrar med! Så tacket ligger helt på mig!