fredag 11 juli 2008

Singel i stan

Nu har mormorn på eget initiativ kommit och hämtat lilla stumpan för en glad helg för alla. T är överlycklig för att få tillbringa natten hos O-O (mormor), offa och alle (grannen) och jag gör allt lite extra långsamt bara för att känna efter hur det är att inte hundraprocenta efter barnet hela dagen. Nu ska jag njutningsfullt och högst terapimässigt gräsklippslyssna på bok (dvs maxvolym och förstörda trumhinnor efteråt), glida omkring på stan i jakt på ett plagg eller två som är till mig, bara mig, och ingen annan i lilla familjen, komma hem och läsa ut en eller två påbörjade böcker och sen lyxa iväg på nån matnjutig restaurang och fira mannens nya jobb. Det har liksom inte hunnit med i fullpackade vardagen.

Bara jag hemma. La vita é bella.

Inga kommentarer: