lördag 12 juli 2008

Solen skiner...

...och jag har fyndat massa fina saker på loppis idag. Ett par småfiaskidor till i vinter, en liten gräsklippare till små fingrar som gärna vill köra "toooor gäkippae", en i-stort-skett-sprillans flytväst och badmadrass till sommarens, förhoppningsvis, många båtturer, en hel hög med fantastiska böcker (hittade äntligen finfina Gittan och Älgbrorsorna i en låda i parken. Jihoo!), en xylofon i trä och Bamse-LOTTO som får bli 2-årspresenter i oktober och en massa annat matnyttigt och pirrande kul för en loppisälskares kliande fingrar.

Sen har jag hjälpt våra hallon att inte bara ligga ner på marken och självdö och efter den goda insatsen bara suttit ute och njutit av att solen faktiskt kom till slut. Under tiden hann två böcker avslutas och nu vet jag inte riktigt vilken jag är sugen på härnäst. Riktiga i-landsproblem alltså. Inte blir det mindre synd om oss för att vi nu är bjudna på middag och slipper laga mat för andra dagen i rad. Lyxig början på gemensamma semestern indeed.

Lördagstjing!

2 kommentarer:

hem ljuva hem- helena sa...

Kul med så många lyckade loppisfynd. Hoppas nu att finvädret håller i sig- åtminstone imorgon!

Nybliven sa...

Jaa, verkligen! Man känner sig så där lite sjukligt tillfredsställd efteråt faktiskt...

Vädret får ok än så länge. Bara det inte blir 10°C och hällregn igen så accepterar jag sommarlovsläget!