torsdag 31 juli 2008

Surströmming, släp och sjuk humor

Full fart hela dagen med bl a tvätt av alla sängkläder jag hittat runtom på de olika sängplatser vi har utspridda i och runt huset. Sen välbehövlig paus med underbart god surstömming med en stor och mysig del av släkten. Länge sen sist och det förvånar mig varje gång hur mycket jag sitter där och dreglande längtar tills jag får sätta tänderna i ljuvligheten innan jag lyckats bli färdig med första klämman (för ja, det blir alltid fler än en!). Mums för norrbottnisk delikatess i världsklass!

Gästerna stannade länge och sen sprang jag in och kollade Blocket. Vi har kollat flera gånger per dag nu när vi är på jakt efter släp. Blev alldeles nervig när det Ultimata Släpet (för oss) dök upp på skärmen och vi slängde oss på telefonen och blev ÄNTLIGEN först till kvarn. Jag vet inte efter hur många nitar. Släp verkar vara en poppis grej som försvinner begagnade på minuter. Vet inte hur normalt det är att bli alldeles darrig över ett släp men nu blev jag i alla fall det och sitter förväntansfullt här hemma och väntar på mannens släpiga återkomst!

Kollade i väntan in Tjuvlyssnat och skrattade så jag grinade när jag läste detta. Har min humor blivit sämre eller har jag helt enkelt alltid varit så här lättroad?
Läs och utvärdera...

Ica Kvantum, Katrineholm

Ett äldre par ~75 står i kassan. Mannen ska betala medan kvinnan står längst ned vid bandet och packar. Kassörskan ~20 ser att någon tidigare kund har glömt en gurka där kvinnan står och packar, så hon tittar på mannen och frågar för säkerhets skull.
Kassörskan: Ursäkta är det er gurka? (Pekar på gurkan)
Mannen: Nej, det är min fru.


HahahahAAA! Hur tänkte han då?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahaa... Nä den var riktigt kul. Jag skrattade högt på jobbet när jag läste det. Å jag har minsann inte en dålig humor...

/Jenko

Nybliven sa...

Eller hur!?! Inte för att vi kanske är kända för att vara svårroade men ändå...

Ses snart!