söndag 4 september 2011

Vasaduattduvar, sa du?

Vi har sovit hos mamma och pappa i helgen och M hade väl kanske sovit lite sisådär. Middag hos lillebror och när vi hade ätit hann vår familjs lillebror göra illa sig och gråta säkert sjutton gånger. Varje gång kom han till mig, ville upp i famnen och kramas lite. Jag sa något om att han var varm (barnen hade sprungit som två små galningar efter ett par ballonger), mamma (alltså min) kände på honom och sa:

-Jaa M, du är ju som en kamin.
M, förolämpat:
-NÄ-Ä! DU är en kanin!

Sen bet en geting mig i huvudet när vi skulle gå till bilen. Det är nu synd om mig för det gör nånting så in-i-helvete ont. Måste trösta med Billy Connolly.

Helgen rusade förbi men i allt elände med getingstick, snittade fingertoppar och brända knogar hann det bli några kilo bär tack och lov. Lingon är fina plåster på såren!

Inga kommentarer: