tisdag 18 september 2007

Det är fint vääääder

Jag förstår svenskens eviga tjatande om vädret. Det är ju nyckeln till lycka och välmående i vårt mörka (men mysiga!) land.
Igår var det skitväder och då hade jag lika gärna kunnat stanna kvar i sängen med en bok som bästa sällskap hela dagen. (Om jag inte haft en nästan-ettåring som tycker det är rätt trist att stanna i sängen efter uppvaknandet.) Deprimerande och ostimulerande värre med ihärdigt regn som tagit som livsupggift att aldrig upphöra.
Idag är det soligt och höstklart och trots att jag gjort i stort skett samma grejer som igår går livet nu i bästa durrefräng. Allt blir roligare när alternativen utanför faktiskt finns till hands, inte bara om man har ett GoreTex-regnställ, höga stövlar och ett nytt, heltäckande regnskydd till vagnen. Eftermiddagsprommisen blev extra lång bara för att hämnas på gårdagen och kinderna lyser nu skönt röda.

Nu är det kettle on och fortsättning på boken som jag aldrig verkar ha tid att läsa i. Får passa på när barnet sover (eh. pratar låter det som i skrivandets stund. jaja. hon somnar väl snart...!?). Kan tyvärr inte myselda mer nu för här är så varmt efter morgonens hetseldning att bikini verkar vara överdriven klädselmängd.

Inga kommentarer: