onsdag 19 september 2007

Singelliv

Idag är jag singel igen. Bortajobben blir nämligen alltmer frekventa för M. Men om 2,5 vecka blir det bara och enbart hemmajobb för honom (och stumpan) i nio månader. Då är det min tur att komma tillbaka till mitt jobb och där jobbas det minsann aldrig borta. Det här med 100% och kravet att framställa en hel hög med helnytt material skrämmer lite så här just nu innan. Det blir nog bra men en sjutusan till omställning från mammalivet!

Har jag förresten sagt att jag älskar att gå i skogen med lillfia, titta på träd och annat livligt, komma hem, elda sjukt mycket i kaminen, sjunga vilda barnsånger, dricka kaneligt té, äta skorpor och läsa bok? Åh jaha. Fyratusen gånger. Men ni förstår, livet är detta. Kan inte tjata nog. Ej heller mindre.

Babysim nästa. (Nu kan pruttungen dyka från kanten alldeles själv! Är det inte fantastiskt värre så säg...!?)

3 kommentarer:

Syster Salt sa...

Önskar att jag var lite närmare så man hade kunnat titta in till er på tjejkväll. Känns som att lite mysigt prat med härliga släkten hade varit en alldeles fantastisk sysselsättning idag.

Nybliven sa...

Åh så mysigt DET hade varit! Då hade du kunnat hetselda med mig och dela min fantastiskt goda fruktsallad så jag slapp vräka i mig hela själv. Prata skit hela kvällen lång. Men du lovar väl att komma förbi nästa uppgång!?

Syster Salt sa...

Jag lovar! Det var så mysigt sist. =)