torsdag 6 september 2007

När pengarna är knappa tar förståndet slut

Nu har vi (äntligen!) bestämt oss för att sätta fart med vårt husfixande. Mycket småskaligt men ändå. Två ändor ur vagnen på en och samma gång är inte helt fy skam för att va oss. Det enda vi kan göra som inte krokar i något annat och tvingar fram enorma ombyggnationer är källaren. Så det är där vi börjar nu. Här ska fixas tvättstuga i pannrummet. Den får samsas med värmepannan men ändå. En mysig tvättstuga med upphängningsmöjligheter och luftavfuktning. Jag jublar vid tanken på att något (kanske!) kommer att hända. Det är STORT! Vi tycker nämligen att det är SÅ HIMLA svårt att sätta igång med nå't endaste projekt inann vi vet PRECIS hur det ska se ut, vara och hur mycket det kan tänkas kosta i svenska kronor och ören. För pengar är vi inte gjorda av tyvärr. Vi har nu sparat ihop precis lagom till en mindre tvättstugerevolution och vips! börjar jag bläddra i kataloger av alla de slag och önska mig nåt på i stort sett varendaste sida. Jag som aldrig bryr mig annars men nu minsann... nu är allt attraktivt och åtråvärt. Måste kanske ta med min kaffekopp ner i källaren och sätta mig där med drömmen om hur fint det kommer bli så småningom. Ny vattenvärmare (hmm... så heter det nog inte), luftavfuktare, vägg och målarfärg står på mannens priolista. Nya hyllor, fina tyger, lampor, tvättunnor och förvaringslådor står på min.


Den som nu tycker innerligt synd om mig och min törsttande shoppinggen kan gärna lägga in en beställning här med min mottagaradress. Det här vill jag, och lillfia, ha:









Bilder: Från H&M i eget kollage

3 kommentarer:

Syster Salt sa...

Jag har köpt den grå tröjan i mitten (fast i rostfärg) och kjolen under den (fast den rutiga) i ren impuls. Men dom var fina. =)

Åsa sa...

Undrar om det är en vattenberedare du menar...

Nybliven sa...

Salt: Ååå nu blir jag minsann inte bara liiite avis. Jag vill också! Kan inte du och doktoranden upprätta en småbarnsförälder-shoppingfond!? Det vore på sin plats tycker jag.

Åsa: Precis en sån menar jag! Kom på ordet igår kväll men orkade inte ändra... Ointresset för tekniska tråkpryttlar speglar sig väl i mitt ordförråd...