onsdag 12 september 2007

Förberedelser

Ännu en bra dag till räkneverket. Inte för att den är slut än och mycket hinner ändras innan dess men hittills allt ok. Lång höstig prommis på förmiddagen i solens sköna strålar och efter lunchen blev det ett fall av att försöka tvinga flickebarnet till sömns. Idag börjar nämligen babysimmet om och av gammal erfarenhet gick det inte så bra med nå'n av simövningarna när lillkroppen inte hade sovit innan. Alltså kastade jag ner henne i vagnen och skjutsade ut henne på bron trots att hon var relativt nysoven. Det tog ca. 5 minuter av högljudd monolog och sen blev det alldeles tyst och stilla. 1-0 till tvångssövarmamman.
Nu är väskan packad, extraenergibananen lagd på kylning och vi laddar på varsitt sätt inför den nya tidens bikinisäsong. (Hu. Sommaren har varit en enda lång frestelse och det känns lite smånervigt att verkligen få det bekräftat väl nertråcklad i bikinin inför simhallens stora, mycket avslöjande, speglar...)

M är återigen borta på jobb så ikväll blir det tjejkväll hemma hos oss. Synd att jag redan tittat färdigt på alla gamla goda serieavsnitt jag missat... Nån som har ett bra filmtips i färskt minne?

4 kommentarer:

Anonym sa...

The Holiday med Cameron Diaz, Kate Winslet, Jude Law och Jack Black är en riktigt bra tjejfilm. Den kan jag se många gånger.

Hoppas allt är bra med er annars.

Nybliven sa...

The Holiday coming right up. Eller vänta förresten. Kanske är det nåt jag måste se på tv idag.

Och ja. Allt är bra med oss. Båda lite tagna efter babysimmet men det är ju så fantastiskt roligt så det kan det vara värt. Nu blir det te framför brasan! Ingen cederträlåda än?

Anonym sa...

Nä, ingen låda än... suck. Jag som trodde att jag hade den som i en liten ask.

Vill också kunna sitta och kura framför en brasa med en mugg te i handen. Istället får jag nöja mig med att sitta och kura i mitt korrerum med väggar som vibrerar. (Min korregranne har en subwoofer (stavning?), och det är ju som det som är grejen; det ska vibrera.)

Suck, många är de drömmar om att jag är tillbaka i lugnet på Nydala...

Nybliven sa...

Ja korrelivet kan kanske te sig lite s å d ä r roligt efter en egen ljuvlig lägenhetstid. Men nu har du ju åtminstone en egen vibrator. Det är väl inte fy skam det heller..!?

(Fick förresten honungsdoppargrejen häromdan också...)

Mer te. Sayonara.