onsdag 11 juli 2007

Hinner inte.

Fullt upp. Fullt upp. Dagarna flyter in i varandra och jag hinner inte ens med hälften av sakerna jag så gärna skulle vilja. Ett exempel på eländet: Har länge tänkt att cykla till Sophie och mysa med de små flickorna på den sidan vattnet. Det var flera veckor sen tanken tog mig i besittning men den har inte ens närapå realiserats ännu. Tragiskt. En cykeltur liksom. Det är väl sånt som man gör på sommaren? Kanske får skylla på regnet? Som tröst verkar det som att alla andra befinner sig i ungefär samma fullt-upp-situation. Men det är väl så det ska vara!? På semestern åker man runt och umgås, grillar och dricker vin, vilar lite och mår gott. Pratar, dricker en kallkall öl, vilar lite och mår gott. Äter lite för mycket och blir några kilon rundare om magen. Vilar och mår gott. Myser och tänker "Sen..."
Och på tal om magar. Det här mycket tänkvärda blogginlägget måste läsas och begrundas med en bestämd uppmaning till oss alla av kvinnligt kön (och kanske också manligt?):
Skärp oss tjejer! och: Love thyself!

Go semesteröverflöd! Go!
Puss.

3 kommentarer:

Soffan sa...

Vi sitter i samma båt... Kanske kan vi ro tillsammans någon dag... : )
Kram!

Filifjonkan sa...

Det kändes bra att höra nu när jag är tillbaka i regniga Sverige, ett par kilo tyngre....

Men lyckligare!

Nybliven sa...

Soffan: Jag tycker bestämt att vi siktar in oss på att sköta var sin åra nån dag här framöver! Banne mig ska jag inte få den där cykelturen att bli av innan pension!
Krams

Filifjonkan: Ett par kilo tyngre är bra så länge man tillåter sig njuta av frukten för att komma dit (och inte tänker "jag borde inte" hela tiden)! Finns inget bättre än att njuta av allt det goda i livet - utan dåligt samvete efteråt! Fortsätt med lyckligheten!