söndag 1 juli 2007

På väg ut ur dimman

Gårdagen blev precis lika hektisk som många andra dagar den senaste tiden. Kanske något mer. Det var full fart från vakning i arlakvist till sent (tidigt) på följande dags morgontimme. Släktingar, födelsedagsfikan och fotbollsmatcher avlöste varandra i en sammanflätad länk av händelser. Skulle träffa annan mamma för gemensam cykling till vinkväll klockan kvart i sju på stan och klockan sex insåg jag att jag fortfarande inte hade hunnit, varken äta eller ge lilla pruttan kvällsamningen. Och det kan man ju inte strunta i för det här med sprängande boobies är ingen vidare sällskapare när man ska visa sig från sin bästa sida för nya flammor...
De nya flammorna visade sig vara ett gäng mycket underhållande och glada töser i sina bästa år och kvällen blev succé för en sällskapstörstande. Så himla skönt att inte behöva vara förälder 24/7 utan också hinna med sig själv för ett litet tag!

Vi avslutade med cykeltur till stan och en pubcheckarrunda. Ingen kan dock ha ansett att vi var VIP-material för på enda attraktiva utestället skulle vi inte bli antagna förrän på onsdag. Vi väntar än... (och hamnade slutligen på tonårens köttmarknad som numer förvandlats till en mycket gles lammköttsmarknad...)

Fantastisk trevligt på alla sätt och vis (tack alla glada tjejer för att jag fick komma och mysa med er!!!) men Sweet Jesus vilken orutin jag har på såna här samkvämskvällar som inkluderar alkoholhaltiga drycker. Hela dagen idag har jag gått som i en dimma av trötthet och lite halvhuvudvärk.
Nu är vi dock installerade i broderns lägenhet i Umeå, pruttan sover och vi har precis kvällsfikat och drömmer om kudde mot kind. Vi laddar alltså för ännu en intensiv sommarvecka i gott sällskap och med en eller två flaskor druvjuice i kvällssolen. Tjingeling!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj!
Länge sedan jag lämnade en kommentar nu. Du vet ju hur det är... full fart hela dagarna. Nu har vi ju dessutom blivit med kolonilott! Rädisorna frodas.
Idag var det kalas för femåringen och på onsdag fm drar vi till Övik. Annars hade det ju varit kul att hinna ses - fast jag antar att ni är uppbokade? Ha en riktigt härlig umevecka iallafall. Kram från Anna

Anonym sa...

Hej
och tack för senast, det var kul att träffa dig, hade en mkt trevlig kväll!
får vi göra om minsann. tänkte dessutom på er småbarnsföräldrar dagen efter när jag vaknade kl 13:), då hade ni nog varit uppe ett bra tag va?

Nybliven sa...

Anna: inte så uppbokade men nu när jag väl hittade din kommentar inser jag att ni redan åkt till Övik. Vi får väl ta det en annan gång!?
Njut av släktweekend i fädernestaden!

Maria: Tack själv! Det var superduper att ta sig ut ur hemmet till fördel för det underbart trevliga sällskap som kvällen bjöd! :) Jag är såklart med på en repris (bara jag får vila upp mig först... ;-) )

Och ja. Du har helt rätt. Kl 13 ter sig som en avlägsen dröm i sovmorgonssammanhang. Men tre timmar hann jag i alla fall med innan lilla tjejen vaknade... nästan utsövd med andra ord. :-P

Marie - Med mina händer... sa...

Kl 13!!??!! VA? Går det? *minns inte när det hände sist* Fast jag har ju kommit upp i den aktningsvärda åldern så jag börjat sova middag. Det är jag och vår tvååring som gör det. :-D

Hoppas allt är bra med dig, Cia. Busy, busy. Intensiv sommarvecka? Här skvalar regnet och vindarna känns som höst. Femte juli? Skulle inte tro det!

Anonym sa...

Tjena tjejen! Vill bara säga att jag diggar din blogg och att det var skoj att träffa dig "live". Very nice ;)! Hoppas vi ses nån fler gång! Kram Åsa (från festen)

Nybliven sa...

Lily: Ingen höst här inte. Idel sol och fullproppade dagar i skuggan. Vaaarmt har det varit och den efterlängtade cityshoppingen fick stå tillbaka. Kanske nästa gång!?

Och nej. Minns inte sist jag sov till ett jag heller. Nuförtiden känns nio som en hellyxig sovmorgon...

Åsa: Kul med diggandet och jag säger detsamma om live-datingen. Skoj indeed!!! Vi ses säkert nån mer gång: kom ihåg att jag alltid har jättegott kaffe att bjuda mina gäster på om du har tråkigt nån dag!! ;-P
Lev skönt i sommarPite!
Kram