lördag 24 januari 2009

Borde vara helg jämt

Jag älskar fredagsstämning. Känslan av förväntan och pirr i kroppen. Mys med familjen i vetskap om tvåochenhalv dag tillsammans utan måsten. Igår umgicks lediga trefjärdedelen av familjen med grannflickorna; nästan inga fighter tjejerna emellan utan bara kul i badet, gemensam lunch och madrassåk i backen under glada rop med rosiga kinder.
Sen bjöds mina föräldrar på egenfixad thaimiddag - det känns som att vi ätit där en sisådär tusen gånger det senaste året och knappt "bjudit tillbaka" alls. Gott och skön start på helgen!

Idag har jag och barnen varit ute på promenad, åkt lite madrass och busat i snön. Då de sedan kastats i varsin vagn åkte jag en snabbis på stan och fyndade en massa fina barnkläder till halvahalva trots att det var meningen att jag skulle handla något fint till mig själv. Nu har både pojk- och flickbarnet här hemma en massa nytt, roligt mönstrat och hade jag inte nypit mig själv i nackskinnet hade det kunnat bli betydligt mer. Nästa steg blir nu att lämna T hos farmor och farfar för hennes första övernattning där och sen bygga så mycket vi hinner på de nya sovrummen. (Bilder kommer nog kanske snart.) Hoppas att alla hinner njuta precis lika mycket av skön ledigtid och ladda trötta januaribatterier inför sista veckan innan liiite vårigare februari. Tjing.

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Jag älskar också fredagspirret.
Hoppas bygget går bra och att lillan sover gott.

Vi syns snart igen!

Nybliven sa...

Snart är det dags igen. Bara 4 dagar kvar nu. Shit va fort det går!

Tack för dagens titt och så håller vi våra löften och ses snart igen!

Love