tisdag 27 januari 2009

Lycka är...

...att ha varit ute hela förmiddagen i det sköna vintervädret, ätit god lunch med ett ständigt pratande yrväder och att nu få titta ut genom köksfönstret på två sovande småänglar med en rykande kopp kaffe i ena handen och en bit mörk choklad i den andra (mitt sockerbehov är vid det här laget så stort att jag inte bara kan sluta cold turkey). Ny bok som väntar och världens bästa familj och vänner. Idag känner jag mig rik och varm i magen över allt som är bra.

Jag har dessutom blivit prisad av raraste Kulturkoftan i kategorin mammablogg och måste förstås prisa vidare. Det finns vissa jag följer i deras vardag varje dag, det känns kul att de delar den med mig och de ska såklart höjas till de blåaste skyar de också!

M får förstås en på direkt retur. En mer naturlig, social och klok människa får man leta länge efter. Jag älskar de små historierna om två små pojkar i en by långt borta!

Sen läser jag med spänning om hur spanskmamman Anna lappar i sin vardag i återtågande fart. Pysslig och ack så rar med två små raringar där hemma!

Såklart så prisar jag också Soffan - mamman som hade samma beräknade förlossningsdatum som jag själv och som jag önskar att jag skulle hinna träffa liiite oftare pga hög trivselfaktor och mysiga kaffemöten.

Skrivande mamman Mari har jag följt ända sen T var liten. Jag älskar att läsa om parallella liv som på något vis liknar ens egen situation Just Nu och ändå är så helt olik. Många kloka ord och formuleringar som berör.

Den sista som jag alltid vardagsföljer är Emma - andra bebben föddes 3 veckor efter våran och jag gillar det jag läser. Helst efter en fikastund där hon visat sig vara en supertjej även i verkliga livet. Roliga möten gör livet än mer intressant.

Så TACK fina mammor för att ni förgyller min vardag, ännu mer nu när jag kanske hinner få lite mer datatid än under heltidsjobbandet. Jag säger bara som T: AWOW!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men! Tack ska du ha, vad fint! Följer ju din med, kul att du har bytt rubrik :) hihi.