måndag 26 januari 2009

Skottår i år

Bra start på hemmavecka nummer två. Lagomt pyssligt med lite skottning (som vanligt!) och utelek på förmiddagen samt fina kollegor (såna där som gör jobbet lite extra roligt!!!) på kaffe på eftermiddagen. Fina presenter till mina barn följde med och nu går jag och myser åt den underbara hästkostym som vår lilla kille ska få ha på sig snart, den glada tröjan som kom till storasyster i ett älskat "poket" och åt den förortsinspirerande bok som jag själv ska få läsa under någon lugn stund framöver (?). Så fint och omtänksamt på alla vis må jag säga! Tack söta ni!

I ett hisnande ögonblick insåg jag nu att det är dags för efterkontroll på MVC i morgon så jag måste nog rusa in i duschen för att snygga upp mitt förfallna jag så att inte den stackars sköterskan trasslar in sig i morgon (då snackar vi alltså ben... inget annat!)

Dagens visdomstanke kommer från dottern som tänker ganska långt utanför lådan för det allra mesta. Oftast glömmer jag bort allt kul hon säger men vid lunchen idag gav hon mig det oförglömliga skönhetstipset som var så kul och bra och som jag måste dela med mig av. När jag sa att vi skulle springa och tvätta bort alla de röda spår som köttfärssåsen lämnat i hela det pussvänligaste ansiktet sa hon allvarligt "näe inte ta bort de mamma, läppgans". Köttfärssmakande läppglans - när fåfänga och hunger går hand i hand, det lagrar jag genast i hippaste trendfacket. Kom ihåg var ni hörde det först!

3 kommentarer:

Annas resa sa...

Versegod! Det var du värd! Jag önskar bara att vi hade kunnat stanna lite längre - kände mig liksom inte "färdigpratad". Men det får väl bli en annan gång... Kram!

M sa...

Ja, den där vinterpälsen man lägger sig till med är inte att leka med. Det är bara synd att man inte fäller när det blir varmare ute. Skulle liksom vara praktiskt att inte behöva gallra och röja emellanåt.

Och läppglans. Smart.

Nybliven sa...

Anna: Tack igen! Och jag håller med dig... vi hann inte alls gå genom och lösa alla världsproblem på dnen korta stunden. Måste fixa det nästa gång!
Kram!

M: Vinterpälsen värmer gott och det är med viss irritation som jag måste göra insatser för att avlägsna den. Det här med att hålla sig "fräsch" är helt klart överskattat! ;-)

Ja, visst är det; bara att satsa på dagens middag. Korv kanske ger en härlig rosa lyster? Lättillgängligt och billigt för sminkkassan (som nog är i det närmaste obefintlig ändå...) Jag gillar tänket!