torsdag 1 januari 2009

Ny dag, nytt år

Det här året kommer nog att gå till historien som ett av det bästa någonsin - jag känner det på mig! Ett år av hemmavarande (i alla fall delvis) med en underhållande skönfis som pratar fram livet och lusten i mig även de gråaste av dagar och en som fortfarande är så liten att jag dör av bebismysighet och varmt mammahjärta. Om vi bara inhandlar Trotsboken och blir påläst pedagogiska så ska nog det här bli världsbra - även under de nejigaste dagar. Hade ju först tänkt att ha stora tjejen kvar på dagis (förskolan, jag vet...) 15 timmar i veckan men under min första singelvecka med de båda små så kände jag att det nog skulle bli mer projekt än underlättande. Att hålla tider på morgonen när man själv inte är en sån som gärna kliver upp en endaste minut för tidigt kändes inte särskilt motiverande. Så nu planerar vi att mysa och sova länge varje morgon under hela nästa år. I alla fall så planerar j a g det. Man kan kanske kalla det mitt enda nyårslöfte. Vad lovar ni?

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Här lovas det ingenting, men jag träffas gärna!

hem ljuva hem- helena sa...

Jag hade också min stora hemma när lillisen var bebis. Mycket just därför att jag bara inte orkade ha några dagistider att passa. Det var mycket mysigare att ta dagen som den kom och bara njuta tillsammans hela dagarna. Nåja, alla dagar var väl inte särskilt mysiga med en 2-års trotsig unge och en magknipsskrikande bebis men jag har i alla fall aldrig ångrat att jag hade henne hemma. Gott nytt år!