onsdag 14 januari 2009

Fullt ös - medvetslös

Så efter en dag av ensamansvarig här hemma så meddelade mannen igår att jag blir helsingel i ett dygn eller två. Han ska iväg på jobb och jag tar alla vardagsfixande delar med två, nu friska från feber men fortfarande förkylda, extra gnälliga, små. Vi har förvisso haft en väldigt kampfylld eftermiddag idag men nu på kvällskvisten har vi myst och fikat och badat och till och med frivilligt pussats lite så fixeringen vid att det MÅSTE vara pappan som sjunger kvällssång var som bortblåst när läggningsdags kom och gick helt i (be)segerns tecken för den ömma amman (fingers crossed...).

Nu pallar jag upp bådas sängar så att de kanske slipper värsta hostan i natt och jag kan sova som en stock i 8-9 timmar eller så. Det behövs efter en förmiddags vild lek med föräldragruppskompisar och en hög energifyllda barn, lunch och huset fullt av utdragna leksaker, lång promenad, muffinsbak och andra husliga sysslor. Gäsp. Tror minsann att jag måste smörja hemmamammagängorna!

2 kommentarer:

M sa...

Du har en utmärkelse på min sida = )

Hoppas allt är tipp-topp hos er!

Nybliven sa...

Åh nu har jag sett det! TACK så mycket!!! Ska föra nomineringen vidare. Din "8-lista-utmaning" ligger också på långkok i mitt huvud. Den som väntar på nåt gott heter det va... ;-)

Vi mår bra, hoppas ni gör detsamma i rollbytestider!