fredag 30 januari 2009

En dansbandslåttitel skulle passa

Igår sov lilleman bara en halvtimme eller så på hela dagen och det var tur att vi umgicks med fint folk hela dagen annars hade det nog blivit segt att gå hemma och slå i rumpan i väntan på att mannen kom hem. Idag har han (bebbo, inte mannen), trots ständigt kör i magen, sovit bättre och jag sitter nu återigen här en härlig fredagseftermiddag med rykande, gott kokkaffe och löftet om en bra helg framför mig med två sovande barn att avnjuta synen av rakt utanför mitt fönster. Pirret uteblir verkligen inte bara för att man inte jobbar och logiskt sett borde ha samma känsla inför varje dag. Ledig som ledig kan man liksom tro, men icke! Jag kan bara konstatera att dagen fredag är speciell varje vecka oavsett arbetssituation!


Jag känner dock att helgen kan bli extra vass då man lovat fint väder och jag är supersugen på att dra ut med pulka och varm choklad och utflykta på något trevligt ställe i världen. Kanske en smula byggande hinns med men utevistelse känns i dessa mulna tider viktigare. Och så ska vi visst bli bjudna på palt också. Livet kunde vara värre...

1 kommentar:

M sa...

Tack snälla du för åternomineringen. Det är så roligt att vara in här och få lite bränsle i kärlek-till-barnen-tanken.

Och visst är fredag alltid fredag. Bättre tv, bättre mat och bättre umgänge.

Trevlig helg!