tisdag 19 februari 2008

Berikad men betungad

Åh vilket kul projekt mina kollegor kommit på låååångt innan jag var påtänkt på arbetsplatsen. Idag har jag medverkat så gott som hela dagen trots att jag egentligen inte alls har tid till roliga projekt utan i stället borde inrikta mig på tråkiga. Jag har med andra ord kommit ännu mer i o-fas med mitt ordinarie arbete. Som om jag kunde komma mer efter än jag är just nu... (men jag gjorde visst det ändå!) Nu gäller det med andra ord bara att bita ihop och tugga sura äppelbitar resten av kvällen. Ingen rast och ingen ro, här ska svetten lacka!

2 kommentarer:

M sa...

Hej!
Jag fick tipset av en gemensam kollega att gå in på din sida och gissa vem du var och jag fick fundera en stund = )

Det är intressant det där med lönen. Jag har suttit hemma och upprepat som ett mantra att jag inte ska vara bitter och inte vara arg över sådant jag inte kan påverka, men jag har 12 kr lägre lön än de som är anställda 06/07 och jag har jobbat 6 år. Kul... Min chef säger att vi ska jobba på det, men jag gnisslar bara tänder.

Välkommen in på kulturkofta.blogspot.com så ses vi kanske där och här tills jag är tillbaka på jobbet igen.

Maria i Blåsmark

Nybliven sa...

Bra utlistat! Nu kan vi ses både här och där och du är såklart också välkommen i verkliga livet om du blir sådär lite akutsugen på kaffe nån dag...!

Själv vill jag bara svära högt och obscent och får en arg klump i bröstet över såna pengaorättvisor där man faktiskt känner att man blivit utnyttjad av bättre vetande! GRRR!

Kul att du hittat hit i alla fall. Har kollat in hos dig och ser fram emot dina boktips - GRATTIS förresten till underverket!!! På återläsande!