tisdag 5 februari 2008

Veckor som flyger Concorde

Jaha. Så var det dags för långonsdag igen. Tuffa, tuffa dag. Jag har laddat hela supertisdagen med två smaskiga semlor och resterna av helgens lördagsgodis (jag vet. man ska äta sånt på lördagen. inte på helt vanliga vardagar.) så nu är jag sockerhypad och säkert lagom hjärnskarp i morgon bitti.
Som vanligt är jag trött. Men faktiskt lite mindre än tidigare. När lilla T vaknade flera gånger per natt med tandont (?) så stupade vi i säng så tidigt, så tidigt. Men nu. Nu är klockan 22.23 och jag kan nästan tänka mig att vara vaken och se Super Tuesday-programmet som börjar om 20 minuter. Jobbar nämligen med amerikanska valet just nu och känner att jag nog borde vara så uppdaterad som möjligt. Det är spännande det här med Obama vs Clinton trots att jag inte riktigt kan ta ställning själv vem som nog skulle vara bäst för uppdelade USA-landet.

Mitt nästa projekt m å s t e bli att bli en hälsosammare person i världen. Nu har jag äntligen köpt min yoga/träningsmatta och har ingen anledning att skjuta upp hemmapilatesen och yogan längre samt inte ett endaste dyft att skylla på för att slippa. Jag trivs bara allra bäst när jag får vara ute med pulkabarnet och pulkdragarpappan i gnistrande snölandskapet och rödaste kinderna - men hur många centimeter förkrymper det min midja egentligen?

Så så. Heja nu vildsint på Obama. Eller Clinton. Eller för all del McCain eller Romney om det nu skulle vara så. Må er onsdag vara kortare än min.

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Råkar det möjligtvis vara så att vi är kollegor...?

Nybliven sa...

Hehe. Hur kan du möjligen tro det?? Det här med små ställen och anonymitet går sådär va...!?! ;-D