onsdag 25 mars 2009

Jag och min sötprutt

Första babysimmet idag. Som vanligt utfört med ett stort gurglande leende varvat med höga skriande läten. Det är en riktig liten gladskit det här senaste barnet. Mysigt också att bara göra något vi två - oftast hamnar fokus på stora tjejen eftersom att hon redan har en röst som vill och inte vill. Jag tycker mig mest ha hört att det större syskonet hamnar i skymundan när nya bebisen kommer men jag upplever nog mest att det är tvärtom. Den stora som styr aktiviteterna och den lille som bara "hänger med", ingen hänsyn tagen till mat- och sovtider här inte.

Nu är båda på läggning och jag och mannen ska försöka oss på att hinna få upp en våd eller två. Inte det lättaste när väggarna inte är helt vinkelräta och vi försöker oss på konststycket att sätta tapeterna helt rakt cirka 3 centimeter ner på väggen. Ingen av oss har tålamod att stå ut med uppror från tapeternas sida och en av oss är dessutom millimetermänniska (hint: inte jag). Dags för nya tag efter helgens takfärgsskalande, tapetrivande fiasko med andra ord!

1 kommentar:

Annas resa sa...

Jag kände nog att det var så hos oss också; den storas behov bestämde och den lilla fick hänga på bäst den kunde, typ.
Men sen kan det nog vända i perioder och just nu känns det som att vi mest tar häsnyn till Ville och hans, enligt Ebba, extremt jobbiga behov.

Lycka till med tapeterna!