fredag 20 mars 2009

Uteliv

Idag har vi hängt i lokala pulkbacken i halv storm. Många par glada barnben i snö som börjat slaska och många kaffekoppar som hunnit kallna innan de sköljer ner den svarta korvbiten alltså. Är helt slut efter all frisk luft jag fått i veckan - hälsofrämjande och underbart skönt måhända men ack så uttröttande!
Lillfia har mest vela sitta i mitt knä idag, gnällt en del och som vanligt vägrat åka i backen för att det går för fort. Vill i stället hålla mig i handen och GÅ uppför och nerför backarna. Lite tröttdag för hennes del för annars pysslar hon på bra när vi är ute trots att hon inte gillar några fartgrenar.

I helgen hoppas vi på gråtrist väder så vi kan vara inne och måla färdigt taket samt tapetsera Ms nya rum utan att ha dåligt samvete. Skulle vara ack så gott med en kall öl men det blir väl en kanna vatten som vanligt. Helgskål på er i alla fall - hoppas att ni får ha nåt roligare i glaset än jag i kväll!

3 kommentarer:

Annas resa sa...

Ja, visst blev det några procent starkare i fredagsglaset än vatten, men din tid kommer...!

Ha en bra tapethelg. Kram.

Soffan sa...

Haha! Jag somnade i soffan innan tetran hade korkats upp...
Lycka till med tapeterna! Kram kram!

Nybliven sa...

Anna: Jo, det är väl förbudet som gör att det lockar så mycket mer! Längtar mest efter mysig vinkväll med tillhörande babbel och kall, mörk öl till grillade vårkorven. Snart...

Soff: Haha. Låter bra att nån annan har det lika torrt som jag... ;-)

Kram på er!