torsdag 26 mars 2009

Milstolpe

Stora Tjejen har slutat med nattblöja nu. Vi tänker att det kanske blir svårt för henne att hålla sig hela nätterna och försöker snällt att kvällskissa henne innan vi själva går och sover. Men till och med i sömnens rus klämmer hon fram ett rungande NEJ! INTE kissa - T (be)höver inte det. NEJ! ...och håller sig sen till 9 följande morgon.
Note to self: Underskatta aldrig viljans makt hos en allvetande- och kunnande 2,5-åring.

I övrigt så känns det som att det här med att vakna kl.5 om morgnarna inte precis är nåt för mig. Ett redan amningsförvirrat huvud behöver kanske inte förvärras än mer genom att berövas de älskade morgontimmarna till sängs. Efter brödbak och god, lagad (!) lunch (till skillnad från sedvanliga gårdagsresterna uppvärmda) är allt jag nu orkar tänka på att jag hoppas att brevbärarinnan har med sig en deklaration som lovar massa pluspengar för båda skattebetalarna här hemma. Som krydda på det kan hon också gärna ha med sig en fin fotoleverans att glutta på över kaffekoppens kant. Kommer hon inte snart....?

2 kommentarer:

M sa...

Det kompetenta barnet = ) Jag satt och höll min stora grabb idag och drabbades av hans storlek. Tänk vad tiden går snabbt! Och själv åldras man inte en dag...

Hemliga damen sa...

Hej... Jag har lånat "pissed off" bilden av dig till mitt inlägg idag. Hoppas det var OK, annars tar jag bort den om du säger till. Ha det bra, HD.