måndag 23 mars 2009

Sockerchockad och morgonkomatiserad

Efter två lätthanterliga sockerfria vardagsveckor stupade det lysande resultatet i går i någon sorts behov av att äta allt sött vi hade i skåpen. Nu vill jag helst ha sockerbaserade livsmedel till frukost, lunch och middag. Jag försöker intala mig att det beror på att mensen kanske håller på att återvända, vill inte gärna erkänna att det nog handlar om en karaktärssvacka á la högre grad och måstet att ta nya starka tag.

I övrigt drömmer jag nu mest om såna saker som jag tycker är roliga men inte riktigt tar mig tid att genomföra utan i stället skjuter på obestämbar framtid. Jag undrar varför för jag blir ju en mycket roligare person om jag får göra sånt energiladdande, som till exempel att träna, men det blir liksom ett för stort projekt. Helst nu då mina barn vaknar mellan 5 och 6 och gärna vill gå upp -> alla trötta och gnälliga utan tålamod och jag själv hamnar lätt, en smula utkörd, vid datorn eller boken när barnen väl sover i stället för att ta tag i planerade projekten Fixa Kök Till T, Göra Förstaårsbok Till Tvåochetthalvtåring eller Organisera Källaren. Får väl resonera spanskt och leva efter mañanaprincipen ett tag till! Har hört att det också funkar bra.

Inga kommentarer: