fredag 6 mars 2009

Nu är det fredag igen!

En bra vecka har gått. Diverse givande umgänge har äntligen blivit av - det är skönt att känna många som har lov så man hinner med att ses nån gång, något som verkar stört omöjligt i vanliga vardagsrusandet. Vi som har i stort sett samma jobb har äntligen surrat bort lite grådassig vintertid medan de unga damerna fightats lite klädsamt, 2,5-åringsmässigt.

Igår var jag på tjejmiddag med nyfunna stadsvänner, något vi planerat göra till en vana och redan kommit till trevliga kväll nummer två med. Mat, dryck, bubbelbad och ett trevligt avbrott i vardagen att prata bort en kväll med vuxna utomstående lite då och då! Igår bjöds vi dessutom på smyckesvisning av lokal förmåga med bra priser och sköna material och nu filurerar jag bara på vad jag vill ha för budskap på mitt smycke av rostfritt stål. Hoppas att faktumet att det är stål jag har runt halsen gör att jag slipper känslan av att känna mig för uppklädd och därmed faktiskt använder det.

Sen kväll, hängig stortjej och nattammande lillkille gör i alla fall inga under för en, i vanliga fall medeltrött, mamma som nu nästan sitter här maxtrött och somnar till ljudet av skidåkning på tv-maskinen. Alltså kan det hända att jag sluter ögonen en minut eller så för att orka vara fredagstrevlig sambo som inte går och lägger sig vid nio. Så får det bli. Trevlig helg till er vänner!

Inga kommentarer: