onsdag 15 augusti 2007

Bloggar schmoggar, pengar schmengar

För en timme sen satte jag mig vid min finfina dator för att betala en räkning (från F-kassan som nu äntligen kommit efter nästan 2 månaders väntan...). Den ligger fortfarande bredvid mig obetald. Det här med intressanta bloggskrivare runtom i lilla världen kan göra det svårt för en snedprioriterande jobbtröttshjärna. Men nu. Nu jädrans ska jag ta tag i det. Den är på en stor summa pengar. I morgon ska jag hämta ut mina likastorsummakostande glasögon och på fredag ska jag betala en hälftensåstorsumma till hotellrum för lilla familjen. Sen ska jag leva på nudlar och krossade tomater hela september månad.

3 kommentarer:

Maria sa...

Det är ju lätt hänt att bli lite snedprioriternade när man hamnar framför bloggarna

Soffan sa...

Men hotellrum!!! Wow! Då kan man faktiskt leva på havregrynsgröt också... Du får väl äta upp dig igen av hotellfrukosten...
How's life? Mycket nyfiken på uppstarten och allt det där. Hoppas att du städar av ett skrivbord till mig! =)
Vi måste ses! Vi MÅSTE ses!
Kram!

Nybliven sa...

Maria: Jo det är mystiskt så mycket de drar de där bloggarna. Att fascineras av andra människors liv så där för en stund varje kväll. Mysigt och lärorikt på nåt vis.

Soffan: Eller hur!? Wow indeed säger jag bara. Två nätter och det är det närmsta någon sorts semesterlyx vi kommit under den här sommaren. Så jag bara sitter här med mina nya glas på nästippen och längtar efter drömska sängar och fulldukade frukostbord.

Och såklart har jag inrett din plats bredvid mig. Mycket trevligt ska det bli när vi sitter där med varsin kaffemugg och samplanerar livet för di sma!

Efter nästa vecka kan jag för övrigt ses närsomhelst igen så då är det du som yrkesarbetare som får bestämma villkoren! Can't wait to see little Clare. Som säkert blivt minst lika stor som little Tonker vid det här laget. Kulkul! Date måste bokas. Kaffe måste kokas! :-D

Ha en skön helg!