måndag 27 augusti 2007

Rekordtidigt

Nu är gemensamma semestern över och vardagen ska med bestämdhet återgå till det normala igen. Det behövs nämligen. Det här med att semesterunna sig kan nämligen bli till ett bakslag när man i slutet på härligheten börjar inse att alla byxor är för små och huset ett krigs- och stormdrabbat katastrofområde. Så idag när lillfia bestämde sig för att vakna klockan 0600 tog jag tillfället i akt att sätta igång med hurtig, lång morgonpromenad. Jag är ju nämligen inte överförtjust i arla uppvaknanden och risken var överhängande för att det hade blivit kaffe framför morgonfriidrotten på momangen om jag inte tvingat ut mig i underbara, kyliga, klara morgonluften i stället.
Nu så här efteråt planerar jag stordåd innan jobbstart i oktober. Som vanligt överentusiastisk och orealist ut i morgonkalla fingerspetsarna. Kanske skulle köra ett pass pilates innan ångan går ur mig...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Du lyckades med något som jag bara tänkt på. Gå promenad på morgonkvisten...tänker det ofta...gör det aldrig...;)

Camillas lockar sa...

Wow! Det är det här jag önskat att jag gjort alla morgonar när jag varit föräldraledig, men inte orkat. Det är så skönt! Speciellt efteråt :-)

Nybliven sa...

Annis: Samma brukar det vara för mig. Mycket sällan har det hänt att jag tagit mig ut innan 10. Nu önskar jag såklart att trenden håller i sig fram till jobbstart!

Camilla: Ja, varför kan man aldrig få mästra genom att samla ihop all självkaraktär man har och ta sig ut på såna här dagliga härligheter när man vet hur skönt det är e g e n t l i g e n!? Hoppas att det blir en nummer två så småningom så att jag får chansen att ta igen alla förlorade morgonpromenader! ;-)