måndag 27 augusti 2007

Ingen rutin på rutin

Nu är rutinen på väg in i mitt liv igen. Det blev i och för sig en särdeles trevlig vardagsrutinstart så det kändes b a r a kul och inte ett dugg medelålderstråkigt. Idag har jag och högst överskottsenergiska lillfian hunnit med både långprommis och lång förmiddagslur, en tur på vidöppna förskolan med jämnåriga supermammor och deras jämnåriga söthjärtsbarn, thailunch med vännen som gått över tiden och är vrålless på att sitta hemma och vänta till tonen av rulland tummar, inköp av nödvändig pyjamas och annat smått och gott som stan och innehavandet och tillgången av en bil för med sig.
Efter all denna nytta (jo!) så åkte jag hem, eftermiddagsnattade och svängde ihop en mycket smakrik stroganoff med massa grönsaker. Det känns med andra ord som att jag hittade tillbaka till det Riktiga Livet ganska fort efter en hel sommars lågvarv.

Nu väntar skönaste soffan, gott kaffe, godluktande mannen och massa friidrott och såklart också favvobrottsplatsundersökarna från Las Vegas. Kanske en massage. Första rutinvardagen gick hårt åt ryggmusklerna. Man kanske skulle ha mjukstartat...

2 kommentarer:

Soffan sa...

Tusen tack för i dag!! Måste göras om i någon form. På måndagar kan jag annars ha öppen förskola här. Med sångstund och bokprat. Pedagog som pedagog. Eller?
Kram!

Nybliven sa...

Tack detsamma. Blev kanske lite kort efter Törnroseluren men det få vi ta igen nästa lediga måndag! Jag tycker öppen räkskola med de allra kunnigaste av pedagoger låter som en fantastisk (och lönande!) idé. Helst om du tar betalt per kopp...
Mitt hus kan också stå öppet för rörelsesånger och vilda bokslagsmål! Vi har ju åtminstone 4 villiga småsmulor att tämja!