onsdag 29 augusti 2007

Singel i skogen

Ojojoj. Det var ju liksom inte meningen att jag skulle ha kvar den där fula nyblivenbilden jag har som titel just nu. Det är bara det att Photoshop tar tid och som den höstluftsgalna människa jag är så gör jag hellre annat just nu. Måste ta tag i det dock. Ni kanske kan blunda och låtsas att ni ser nåt konstnärligt, snyggt, svartvitt motiv när ni hälsar på så länge.

Nu ska jag ansöka om att få bli ICAs testlagare och sen åker jag till föräldrarna för barnavdumpning. Mannen är nämligen borta i ett par dar så jag tänkte passa på att plocka några liter blåbär i hans frånvaro. Det är nämligen som att ha med sig världens största barn när han är med. "Så mycket mygg!" "Så varmt/kallt det är!" "Jag är blöt om fötterna!" "Ska vi inte åka hem snart?" osv i oändlighet. När vi plockat färdigt visar det sig dessutom alltid att han plockat en pygméburk halvfull medan jag fyllt en jätteburk med i-stort-skett-redan-rensade bär. Allt detta gnäll och omständighet. Det är inte värt det. Så denna gång går jag till skogs utan både man och barn. Myggorna har nog redan frysit ihjäl så jag är blir nog rätt så solo bland blåbärsriset. Skönt.

Promenaden i morse blev återigen lång och härligt kylig. Morgonprommis och flera timmars skog på en och samma dag. Det är ett faktum. Jag är på friskus-spår. Koolikokk!


Bild: Friluftsfrämjandet

3 kommentarer:

Soffan sa...

Det ääär en livsstil! Jag ser dig framför mig med rosiga kinder och fleecejacka. Du fjädrar fram över stock och sten, som ett rådjur.
Du har skapat dig en vana! Sanna mina ord!

Marie - Med mina händer... sa...

Nääää... det borde vara OLAGLIGT att vara så där hurtig och få oss andra att känna oss... *viskar* som soffpotatisar.
Straffbart! Typ för varje friskus-grej du gör måste du skriva ett blogginlägg. Eller komma hit så jag får bjuda dig på något riktigt sötsliskigt och en kopp kaffe till det. Någon måtta får det vara!!!

Nybliven sa...

Sofia: Jag vet inte det där med rådjur. Mer som en älg kanske... brunstig och med dålig balans... :-D men du goda tid så skönt det är i skogen!
I morgon bittida är en skogsprommis inplanerad med barnet i bästa position i bärstolen. Det är måhända höstens klara luft som lockar fram det bästa i mig and goodness do I like it!

Lily: Hurtig vet jag inte precis. Det är sån feelgood bara att få andas ren luft och omge sig med träd för en stund. Total avkoppling at its best!
Så hädanefter ska blogginläggen hagla. Jag vet bara inte om det blir ett straff för mig eller för mina läsare... ;-P

Sötslisket med kaffe tar jag gärna på lördag. Men för att ta mig hela vägen ner hinner jag nog skogsmulla mig på vägen så det går nog på ett ut... :-)