torsdag 16 augusti 2007

Nu pyser vi iväg en stund

Helgen skall tillbringas i södern. Ja, från oss sett vill säga. Umeå är destinationen och bröllop och försenade 30-årsgratulationer anledningarna. Det blir en högtidernas resa kan man nästan påstå. Både ur värt-att-fira-synpunkt men nästan ännu mer med tanke på den stundande hotellhelgen. Lite synd känns det faktiskt att T känns något liten för att lämnas kvar med morföräldrarna en hel helg (och väldigt jobbigt för ammande mamman att gå omkring med ständigt sprängande boobies! Nog för att Pamela skulle få sig en match men jag finner inte riktigt charmen i det...) annars hade nog helgen känns ännu mer lyxigt annorlunda! Nu blir det förstås kul att ha henne med också men betydligt mer omständigt och utmanande förstås. Alla attiraljer och bataljer i sinnet liksom. Och så det här med läggdags klockan 19. Hur gör man då när man bor på hotell? Funkar babyvakten rent praktiskt eller får man in sängkammarscener från andra rum via radiofrekvensen? Och var sitter man om man vill lämna rummet? I korridoren utanför eller? Är det föräldramässigt försvarbart att hänga i baren när man har en tiomånaders sovande 3 trappor upp? Och hur kul blir det om dygnen blir sådär evigt ilskna som de faktiskt kan vara ibland? Kanske mitt under vigseln? Eller nåt rörande tal från stolt mamma till ungt, oförstört par? Kommer vi måsta ha med oss munkavle och tvångströja i skötväskan?

Ja, frågorna är många och följetongen kommer förstås att besvara dem alla i sinom tid - till alla spända läsares ohämmade förtjusning. So long amigos. Ha en UNDERBAR helg!

6 kommentarer:

Åsa sa...

Hoppas ni får en supermysig helg. Själv ska jag svänga mina lurviga på min egen och kompisen C:s 30-årsfest!

Maria sa...

Det går säkert bra!
Vi var också på bröllop förra sommaren (den här helgen) i Umeå, min lilla var bara 4 mån och jag gruvade mig lite för alltihop, men det gick bra...jag hade bara ett problem, jag var tvungen att ligga och amma...så jag bäddade med en filt på hallgolvet i bröllopslokalen och där låg jag i finklänning och ammade...det gick!

Marie - Med mina händer... sa...

Det löser sig sa hon som sket i vasken! :-D Ha en underbar helg, du också!

Anonym sa...

Hoppas att bröllopet blir lyckat! Hälsa alla jag känner där!

Börjar kännas tryggt nu när du kommit tillbaka i bloggandet på allvar igen. I miss you när du inte skriver och berättar allt ifrån vardagens små guldkorn till tankar kring de stora frågorna i livet...

Kramelikram
Kajsa

Anonym sa...

Lycka till...det brukar vara svårast för mamman att lämna barnet. Jag minns den tiden som igår...;)

Nybliven sa...

Åsa: Supermysig helg avklarad med efterföljande mysig sista semestervecka. Hoppas 30-årskalaset blev detsamma!

Maria: Jo, allt funkar ju förstås. Men det var lite lättare tidigare när hon somnade varsomhelst. Nu är det kanske aningen svårare med illvrål av översvämmande vilja att gå hela tiden.

Lily: Jepp. Skiten är nu upplöst och vi kunde stanna ända till 23 innan vi var tvungna att kasta in handduken. Kul värre!

Kajsa: Alla tillhälsade, ingen glömd. De hälsar tillbaka!
Och du kan vara lugn... till veckan är vi tillbaka till icke-semesterstatus och jag och lillfia fortsätter vår lediga lunk på tu man hand = mer tid för bloggande... :-S

Annis: Har faktiskt inte så svårt för att lämna ifrån mig henne men 3 dagar kändes lite väl länge med tanke på att jag fortfarande ammar. Värkande bröst kan ta bort den festligaste feststämning i ett rasande tempo!