fredag 3 augusti 2007

Uppehållsväder

Dagen inleddes som gårkvällens rosamolniga himmel förutspådde - med värmande morgonsol. Sen dess har vi hunnit med en lång härlig frukost i trädgården, förmiddagsvila och en cykeltur till stora staden med medföljande bebisbarn i älskad cykelstol (vilket bästisköp!). God lunch i värmen, nya fynd på ständigt -50%-iga Hemtex och så hem igen i ilande fart och diskussioner om bästa sättet att renovera ett halvgammalt hus.

Nu vilar T i vagnen och jag känner minsann att jag inte skulle ha något emot att göra detsamma. Ögonlocken blev utsmyckade med blytyngder nånstans efter den återvändande vägen och hela det här bryggprojektet vi dragit igång känns plötsligt föga lockande. Undrar om jag på något vis kan lura mannen in på andra tankar. Typ hur skönt det skulle vara att slänga sig i varsin soffa i en kvart (eller så...) innan vi sätter fart.
Men nu hör jag tyvärr hur det redan bankar oroväckande utanför dörren så det är nog bäst att jag spelar engagerad. Det finns såklart två sidor av det här med jämställdhet där man delar på det som delas kan...

Suck.
*självpeppar i form av slag i ansiktet och höga JOBBAJOBBAJOOOOBBA-rop*

Inga kommentarer: