söndag 4 februari 2007

Black is Beautiful!

Ännu en något uttröttande dag ur modersperspektiv. Våran Pruttgumma har haft lite ont i magen idag (tror vi i alla fall...) och varit osedvanligt gnällig och omständig. Vill inte bli buren, men vill bli buren. Vill inte sova i vagnen ute, vill inte sova i vagnen inne men orkar inte vara vaken heller. Vill inte ligga själv och sprattla och slå apan och grodan i babygymmet som i vanliga fall är något av en favoritsysselsättning. Som tur är så duger som vanligt fiskmobilen över skötbordet hyfsat och där lyckades vi åtminstone locka fram ett och annat leende under dagen. Vilken tur att Macke är ledig på helgerna så att han kunde kliva upp där runt omkring 5-snåret för att påbörja underhållningen.. Men hur trött och frustrerad man än blir så är det som att frustrationen bara smälter bort så fort det där lilla tandlösa leendet visar sig och lyser upp åtskilliga kvadratmeter av husets vrår. Ingen trötthet i världen kan konkurrera ut ett bestämt påstående i form av ett halvskrikande "aaaaaooooooo" när det gäller att försvinnande snabbt bli på bra humör igen. Det är inte förrän dessa senaste 4 månader i livet som jag fullt ut förstått uttrycket unconditional love. För allt jag känner mitt i detta myller av trötthet, gnäll, utslag (som nu iofs börjar bli MYCKET bättre!), nedbajsade filtar, utströdda blöjor och små babyspyor som färgar både golvet och alla mina tröjor blekvita och surluktande är Kärlek. Kärlek, kärlek, kärlek. Obegränsad och stor och intensiv och värmande. Vilken tur vi har som får vara så här trötta!



Varvar nu efter Ts sänggång ner genom att försöka förstå mig på Photoshops alla outforskade finesser samtidigt som jag inredningssurfar och tänkte därför försöka mig på att kombinera de två. Är just nu lite nere i den svartvita trend som råder och har hittat denna underbara lampa hos Folkform, det fina tyget hos Marimekko, ljuset är en present från Åhléns (foto: Privat) och kudden finns hos den danska designern Susanne Schjerning. Vill ha allt jag ser just nu! Vad är det egentligen med att ha-begäret alltid ökar när man inte har pengar att tilfredsställa det? De två måste ingå i nån överjävlig ekvation misstänker jag. Får nöja mig med bilderna så länge... Nu måste jag tröstäta glass och planera mera.

Inga kommentarer: