måndag 12 februari 2007

Älskade, älskade barn!

Våran bebis har bestämt sig för att det sista hon vill göra varje kväll är att äta. Oavsett om den sista måltiden intogs för bara 45 minuter sen så sovstrejkar hon ända fram till att jag kastar fram mitt bröst och låter henne snutta lite. Då somnar hon plötsligt så ljuvt (och djupt!) samtidigt som hon fortsätter att myssnutta lite i sömnen. Hon kryper ihop och stryker försiktigt över mitt bröst med sin mjukamjuka hand samtidigt som hon krafsar försiktigt med den andra under min arm. När jag smält av kärlek och överkommit infallet att faktiskt äta upp den lilla, underbara, mjuka ängel som ligger där vid mitt bröst bär jag in henne till sin säng. Precis som hon var liten, liten bebis så fortsätter hon att sova lugnt och nästan ler upp mot mig från kudden ifrån drömmarnas land. Jag kan inte med ord beskriva den enorma kärlek som kommer över mig i stunder som dessa. En virrvarrig värk i hjärtat blandat med en virvlande värme i magen. Sov gott älskade barn!

2 kommentarer:

Anonym sa...

En bebis som sover i famnen. Den känslan är helt oslagbar!
Kikade på Neo när han sov för någon vecka sedan nu och blev helt gråtig bara för att jag älskar honom så mycket.
Visst är det fantastiskt att kärlek får en helt ny dimension när man får barn. Jag (och säkert alla föräldrar) skulle offra ALLT för min barn. Utan tvekan - ovillkorlig kärlek!
Kram / Anna i Ume

Nybliven sa...

Ja, det är ju helt fantastiskt så mycket kärlek det ryms i ens bröst numera. En endaste blick och man blir helt uppfylld av värme och lycka - helt olikt "kär"-kärlekskänslan! Villkorslös sanna mina ord! Och det där med gråtigheten känner jag också igen. Bara jag tänker på hur tur vi har haft som fått vår lilla diamant så vattnas det i ögonen. Så förunderligt livet är! Hoppas allt är bra med lilla familjen! KRAM!