onsdag 21 februari 2007

Semmelkräksjukan...


Jag hade med bestämdaste sinne sagt att på denna Fettisdag blir det minsann ingen semla. Mamma skulle ju bjuda på både ljuvlig palt och saftig semla till helgen och så här i mjölkfrihetens tid tänkte jag därför spara onyttigheterna till dess. Men så kom tisdagen och bilder på de förtrollande bakverken fanns plötsligt utlagda på var och varannan blogg och såklart utfördes dessutom Det Stora Semmeltestet i lokala tidningen. Dietistens ord ekade plötsligt i mitt huvud: "Ja, alltså, om du någon gång blir sugen på, till exempel en semla, så är det ju ok att äta en vid enstaka tillfälle." Jag trodde då inte att jag skulle bli särskilt sugen för hur ofta blir man sugen på just semlor? Men hjulet hade satts i rullning och det slutade inte bättre än med att M fick åka och handla ett 2-pack som vi glufsade i oss som tröst i saknaden efter Dr House (som tagit en veckas ledighet till förmån för nåt fånigt sportevenemang). We loooooove Dr House och önskar bara att vi kände nån person som var just så där torrt, cyniskt och spydigt ärlig och brutal men ändå så smältande godhjärtad. Kan man sätta in kontaktannons via bloggen månntro?
När vi gick och la oss hade jag såklart ont i magen som så småningom övergick i illamående och nu undrar jag bara om årets virus är av slaget semmelkräksjuka?

Foto: Privat med kökshandduk från Lagerhaus

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken trevlig blogg du har - har just hittat hit och skall läsa lite mer! Ha en bra kväll. Chrissie

Nybliven sa...

Tack det var roligt att höra! Hoppas du hittade nåt av läsvärde! Ha de du också! /Cia