torsdag 8 februari 2007

Det Nya Livet

Ojojoj nu har det hänt. Jag håller på att bli smal och vältränad! Inget socker på en hel dag. Bara apelsin-, banan- och äppelsocker. Oh, happy day! Jag har dessutom bestämt mig för att bli bättre på att använda alla användbara funktioner på min kamera som jag fortfarande inte orkat lära mig pga min starka motvilja mot instruktionsböcker. Och så har jag avlagt ett löfte att jag nu ska lära mig att använda Photoshop ordentligt och har därför tagit fram den dignande lektyr som instruerar grönisar i programmets djungel.
På förmiddagen gick jag en lååång promenad trots de -25° som då gjorde sig gällande och till en början frostbet mina kinder men som sedan blev härliga och friska vintergrader. Jag dumpade allt hushållsavfall på sopstationen, köpte kilovis med frukt på Ica och gick hem och tvättade två välbehövliga maskiner. Var till och med på gång att börja storstäda men ångrade mig och lekte lite på filten i stället med rosenkindade bebisen som sovit ute i vagnen. Hon blev så uppspelt av alla mina löften att hon passade på att bajsa ner hela sin lekfilt.


Med andra ord - mitt nya liv har börjat på bästa sätt och jag kan bara beskriva dagen som käre Borat skulle ha gjort:

Succe-ess!



Foto: Apples hemsida

Inga kommentarer: