tisdag 20 februari 2007

Ännu en (två!) födelsedag(ar)

Nu är det dags för nästa gratulation i födelsedagskalendern. Idag fyller nämligen Katti år och då vill jag förstås höja henne till skyarna som den fantastiska människa hon är! Stort grattis från oss här uppe till dig där nere och hoppas att vi ses snart! Grattis också till lilla kusin F (genom mamman). Kramar från oss till er båda!

Livet är i övrigt lugnt. Farmorn och farfarn kommer på torsdag och jag måste skura golvet men det blir visst inte av i första taget. Mina lediga stunder går mest åt till vila och det finns inget som är så skönt som när T somnar förmiddagslur och jag kan ta filten, kura ihop mig i soffan framför brasan och göra detsamma. Jag känner mig så trött, så trött. Jag vet inte om det är vintern eller de återkommande vakenstunderna på nätterna eller kanske båda men jag behöver i alla fall min vila oavsett vilket. Nu sover lilltrollet och det största projekt jag kan uppbåda är att hämta posten och plocka ur diskmaskinen (men vi har åtminstone en nu och slipper ha högar med handdisk på diskbänken). O du produktiva mammaledighet...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack å bock i efterhand...Ha ha, vad rolig bild..du fick verkligen m allt; tårta,cinderellan å en drink=)
Fattade först nu att man kan kommentera=) Alltid lär man sig nått nytt!! Kram på dig!!
// Kattalatta