tisdag 6 februari 2007

Ännu ett underverk!



Den 28/1 poppade den här lilla skönheten ut. Han ska heta Hugo och blir nog en av de finaste skåningar världen skådat! Ännu ett STORT grattis till Japanen Sundin och varma hälsningar från oss här uppe i norr. Synd att ni inte bor lite närmare så vi kunde få komma förbi med lite bebisfika.. Vi får väl fira vid tillfälle nån gång!?!

Och alla som nu ser och, liksom jag, avgudar den underbara bebisillustrationen bara MÅSTE gå in och kolla Isas webshop. Hon gör de mest fantastiska illisar till både stora och små. Jag önskar mig nog minst 8 st. Men med en trasig lucka till kaminen är jag rädd att jag ännu en gång måste avvakta. En gjutjärnslucka går på flera tusen har jag just fått veta (trots kändisrabatt) och då står jag där som åsnan mellan hötapparna... värme-barnbild, värme-barnbild, värme-barnbild. Med -30° på utsidan så måste jag nog för tillfället välja värme. Hur tråkigt det än kan låta.


En hink med kaffe som tröst? Ja, tack! Hemskt gärna då i de här fina (säkert vrålbilliga) kopparna från More of Scandinavia!
Ni som för övrigt har inside information om gjutjärnskaminer från Roslagsspisen får gärna tipsa om kloka omvägar kring tråkiga utgiftsfällor! Kriminella hyrbara kontakter går också bra...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!! Hittade hit via en annan sida, vet inte riktigt hur...Har läst och tittat i din blogg och hit kommer jag gärna igen! De där "illisarna" av Isa är sååå fina,hamnar ofta på hennes sida med en tanke att kanske klicka hem någon fin bild.... kanske snart!:)
Jag skulle också kunna tänka mej att hinka kaffe i de fina kopparna..Vi ses!:)

Anonym sa...

Cissi! Va kul att läsa och tjuvkika lite på ditt hus och ditt liv! Blir lite avis på att ha ett eget litet hus. Trots att vi trivs jättebra här på Tomtebo. (lek)parkside och allt!
Hoppas lilla pralinen mår bättre nu. Här har vi en stackars Maja som snorar och har feber, hoppas det går över snart - vill sova på nätterna ist för att bära bebis.
Kramar från Anna V

Anonym sa...

Helloo!
Vilket mysigt och trevligt litet krypin du har skapat. Det är riktigt roligt att läsa hur ni har det och du skriver så väldigt målande om eran vardag. Kan riktigt höra hur Tova övar på sina vokaler medan jag läser. ;)
Hoppas att ni har det bra, börjar själv bli lite pirrig inför praktiken (den är ju ändå "bara" 5 veckor bort) men det blir nog bra i slutändan.
Kramar från Bror Morbror och "Alla barnen tittar på TV..."

Nybliven sa...

Tina: kul att du hittat hit! Du är välkommen tillbaka!

Anna: Ja, det är visst inte bara ett med de små liven. Hoppas att Maja mår bättre och det vore väl tusan om vi inte skulle kunna ses nån gång när vi (eller ni!) har vägarna förbi. Vi har massor med lediga sängplatser!

Käraste D&J: (DJ Dearest) Mysigt och trevligt vet jag inte än. Det finns så mycket jag vill ändra på. Det får iaf duga i väntan på bättre tider... Lycka till med praktikplatsen!!!