lördag 3 februari 2007

Smörjer salva, planerar och drömmer!

Sen sist har vi hunnit vara hos barnläkaren två gånger och den senaste penicillinkuren ihop med den medelstarka steroidsalvan (hmmm... kanske är det därför som snuttan numer ser lite buddha-lik ut...!?!) har tack-och-lov gett resultat. Det värsta kladdet på halsen är borta och den röda ryggen börjar anta hudfärg igen. Vi är så stormande glada att vi, mitt i all denna entusiasm, tagit tag i våra drömmande husutvecklingsplaner igen!





Bilder: Paperchase & Ms skisser; Nu vs. Sen


Drömmande just för att vi för tillfället saknar det stora Kapital vi skulle behöva för att sätta igång nåt av alla de storslagna projekt vi så gärna skulle vilja! På futtig 3-dagar-i-veckan-föräldrapenning kommer man inte särskilt långt... Men drömma och planera kostar inget så det gör vi nu. Drömmer och planerar. Drömmer och planerar. I oändlighet. Amen.


Kanske tar vi en Melodifestivalpaus och helgmyser lite men först ska slutscenen i Dirty Dancing avnjutas och ögonen tåras än en gång åt att "Nobody puts Baby in a corner!" Med detta följer såklart en särskilt varm tanke på min älskade vän i fjärran land som så klokt påminde mig sist vi talades vid om att "det är ett livstidsprojekt att ha hus och inget man behöver ha bråttom med..." Tack för det tipset! Det ska jag sätta mig ner och begrunda nu! Tjingaling!

Inga kommentarer: