måndag 2 april 2007

Blåsig helg!

Lagom till att vi planerat en uteaktivitetshelg på gården så kom blåsovädret. Kalla vindar drev mig inomhus medan pappa och sambo fick stå för utomhusnyttan. De tippade omkull träd av olika grovlek och släpade stora, tunga grenar i snålblåsten. Jag premiärlagade kålpudding, bakade nya favvoefterrättskakan (Leilas försvinnande goda sega chokladkaka), tog med mor en sväng på diverse inköp och bara njöt av att ha ett eget hus - och någon som jobbar för en! ;-P Rättvis arbetsfördelning om du frågar mig.

Förutom detta så har inflammationen i min visdomstand spridit sig som den brukar och jag vill inte längre svälja. Kanske i och för sig den bästa bantningskuren för en osjälvdisciplinär som undertecknad!? AO dock!

Upprörd över söndagstv är jag såklart också. Trots att jag skurit ner BETYDLIGT på tv-tittandet nu när ljuset återkommit så gillar jag den där sista slöa kvällsstunden på veckan framför tvn. Men det finns ju inget att titta på!! Varför? Söndag måste ju vara alla människors ultimata tv-dag! Eller? Tur i alla fall att Jamie fortfarande är lika bedårande söt att titta på och så inspirerande vad gäller enkla, goda rätter som jag alltid tänker att jag ska göra men aldrig kommer ihåg.

Nåväl. Ingen tv = mer läsning och i helgen har jag nästan lyckats läsa ut "HP & the Order of the Phoenix" - en evigt nervkittlande historia och all världens cred till JK Rowling. Hur kan EN människa ha så mycket fantasi och totaltilltala både barn och vuxna?? Jag vill också bli arbetslös och sitta på caféer och skriva bästsäljare och ha min framtid tryggad for ever.

T mår bra och ligger nu ute i vagnen på förmiddagslur i stormen och vilar upp sig inför babysimmet. (Där instruktören för övrigt har börjat kalla henne för "han" bara för att jag köpt blåa badbyxor med spöken på till henne... Vojnevojne! Hon vet ju vad hon heter och allt...). Nu ska jag koka lite grönt rabarber-gräddté (momsisch!) och läsa färdigt boken. Snart påsk. Livet leker.




Bild: Kanal5.se och Microsoft Clip Art

Inga kommentarer: