onsdag 11 april 2007

Träningsvärksam

Herregud. Jag körde (förutom promenad alltså - Halleluja!) ett pass Pilates igår och idag har jag grym träningsvärk. Det måste betyda att jag är aaaaaalldeles för otränad för mitt eget bästa. Mest med tanke på att jag inte bara har känningar i magen och ryggen, som är alldeles förståeligt eftersom det är dessa muskelgrupper man inriktar sig på, utan också i triceps. Massor med träningsvärk i triceps har jag. Det måste dessutom vara av pilatesen för jag gjorde ju inget annat med armarna igår. Man hade kanske kunnat hoppas att jag hävt mig upp och ner på sängkanten i sömnen för att utöka muskelmassan, men icke. Jag förstår inte hur det gick till men inser att jag måste börja träna mycket oftare om jag vill kunna utföra enklare vardagssysslor utan att få träningsvärk i fortsättningen.

Snart promenad igen. Har chokladsyndat idag. Måste gå extra långt. Härliga självdisciplin!

2 kommentarer:

Camillas lockar sa...

Heja heja! Jag får inspiration. Fast jag blir mest sugen på choklad. Hjälp. Fast vadå, det är ju fredag idag :-)

Nybliven sa...

Ja och fredag räknas väl som helg eller hur!?! Fast... det var ju i förrgår jag syndade och då var det ju sannerligen inte fredag. Suck. Måste bli bättre på sånt här helt enkelt! Lite svårt bara när söta saker är så överjordiskt goda..!