tisdag 10 april 2007

Steg 1

Jajamensan. Jag har promenerat och M har varit med barn. Hehe ;). Bra fördelning va!? Skönt att rensa huvet lite - helt utan ansvar för hus och hem i hela 45 minuter. Vad gör det då att vädret bara erbjuder sneggande blötsnö och kalla vindar?

Fick dessutom spontanbesök av morbror Mys och hans för dagen precis nykotknackade oäkta hälft. Både umgänge och ensammotion på samma dag med andra ord = mycket trevligt!

Verkar bli en riktigt späckad vecka det här. I morgon träff med föräldragruppen för att diskutera vad man gör i krisiga situationer (och jag som tjuvläst på det här med Första Hjälpen. Kanske blir jag BVC-sköterskans "pet" då...) där bebisen råkat i knipa. På torsdag lunch med mamma och hennes gamla freundin följt av pruttans 6-månaderskoll. Och på fredag; ja, då är det ju fredag och allt är trevligt i skimret av that friday feeling. Känns fortfarande lika skrämmande att tiden går så fort och mammaledigheten bara susar förbi med såna stormande steg. Måste njuta, måste njuta! Hur kan man känna njutstress så långt innan jobbet ens börjat smålura runt hörnet?

Nu måste jag lära mig inreda av herr Timell och hans händiga crowd. Uppdatering med lillfias 6-månadersstatus kommer inom kort. Love.

Inga kommentarer: