tisdag 17 april 2007

Inte helt riskfritt

Nu har hon vaknat den lilla skönheten. Ätit lunch och charmat och allt känns bra igen. Lockat med gapskratt från sin plats på golvet där hon ligger och luftar lilla stjärten och viftar och pratar och roar sig som bäst. Men så plötsligt blir det alldeles tyst. Jag tittar dit och upptäcker djup koncentreration och lite rödlätt färg i ansiktet. Hon har såklart passat på att bajsa med stjärten i det fria. Som protest mot att hennes mamma nödvändigtvis skulle kolla mailen precis i vildaste lektillfället. Handduken full. Så går det. Point taken. Ingen dator mitt i leken. Hahahaha.

Fåglarna får leva.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej hej! hittade hit via gottegrisen och såg att du har en dotter som bara är någon vecka äldre än min lille pojk som blev ett halvår den 15:de. Ska bli jättekul att följa er!

Nybliven sa...

Va roligt! Ska genast kika in till dig jag också! Alltid kul att hitta människor i samma bebisfaser som en själv! Eller ja... som ens egna bebbe alltså... Nog för att jag kan vara lite barnslig ibland men några bebisfaser är det nog ändå inte fråga om i mitt fall. :-D

Åsa sa...

Ja nog passar de på alltid, tro inte att du kan göra annat samtidigt som du har koll på mig morsan!