fredag 13 april 2007

Fredag den 13:e

Det här med skrockfullhet har aldrig varit min cup of tea och dagens inledning har varit allt annat än ondskefull och oturlig. Lilla T sov 4 timmar på förmiddagen och jag som ett längre tag nu legat vaken på nätterna passade på att vila lite jag med (läs: sov i 3 av dessa 4 timmar...). Deklarationsbeskedet visade på pengar tillbaka och jag har tvättat bort all tvätt. Att pappa sedan fyller år idag och (mamma) bjuder på mat och födelsedagstårta kan väl heller inte räknas som otur!? Men det är klart. Det kan ju kanske vara lite av djävulens påfund att bjuda på sockerbomber till en som försöker skära ner på härligheterna. Men som jag ser det så ligger jag allt som allt på fredagdentrettondes plussida och jobbar på fler pluspoäng innan dagen är över.

Nu ska jag och lilla tösen leka vilda lekar med gåstolen och njuta av falsksång innan pappan kommer hem och agerar chaufför till dagens bästa kalas! Så grattis älskade pappa på 50 + X - dagen! Ses snart...

Obs! Lägg märke till de häftiga, mer än moderna, solglajjorna (som om man skulle kunna missa dem... hahahaha...)! Snacka om att jag har en hipp, OCH hot, papa!

Inga kommentarer: