söndag 29 april 2007

Observation

Jag har märkt att det kan vara lite svårt att hinna med allt ibland. Nu när vädret är vårigt och det finns en hel massa saker att mysa med utomhus så märker jag att det inte riktigt finns samma tid över till det här med bloggen. När det tidigare var krisväder ute så blev det ju mest att jag satt och drällde inne vid min finaste, vitaste dator när lilla livet sov. Nu är det annorlunda och jag gör en hel hög med andra, rosiga-kinder-framkallande aktiviteter på utomhuset. Däribland det som jag älskar mer än mycket annat. Att sitta vid en eld, ätaätaäta och prata om (inte så) viktiga saker. Som i morgon till exempel. Vi överger dock allt vårt hopdragna ris här hemma och drar till Älvsbyn för grillning i förhoppning om fler natt-brinnande bastu(s?/ar?) och moderliga isvaksbad.

Därför önskar jag er alla, redan ikväll, en RIKTIGT:


Hur bra har det för övrigt gått för mig att förbereda Ms födelsedagskalas på tisdag? Inte alls kanske man kan säga då frysens lådor (backar? korgar?... konstigt hur alla ord precis övergett mig) fortfarande gapar sockerfria rop. Nåja, får väl åka till Kvantum en sväng på tisdag förmiddag och baka bäst jag hinner...
(Och inte är jag färdig med pressisar heller. Hu vilken dålig käresta jag är!)

Inga kommentarer: