torsdag 26 april 2007

En doft av sommar

Ja, efter en snabb runda hos bloggvänner så verkar det som att det vackra vädret var allmänt Sverige-förekommande under gårdagen och jag kan bara inte låta bli att skriva några rader om det jag också. Redan i arlan var det 12° C i skuggan och varma sommarvindar virvlade i det ständigt morgonrufsiga håret. Enbart med hjälp av den där begynnande ljumma känslan mot huden lyfte både jag och min energi åtskilliga centimeter från marken.

Jag spenderade dagen i min lilla solhörna och lyssnade på de uppvaknande flugorna, skrev brev till vän i landet långt härifrån, läste i fantastiska boken och myste ikapp med de kvittrande fåglarna (ni vet, de där jag ville skjuta häromdagen...). Jag och lilltjejen lekte på gräsmattan och gick på lång och värmande promenix och hon var sådär lite extra sommarglad och underbar dagen till ära. På kvällen då M kom hem gick jag på egen solopromenad då han tog hand om kvällsbestyren och jag fick tid att bara njuta av egen tanke- och nyenergitankartid. Så viktigt det är att få sin egen tid att förbruka, även om det bara handlar om en ynka liten promenad! Jag kommer alltid hem efteråt och känner mig totalt återuppladdad. Tänk va' lite som krävs för att göra sig själv (och andra) nöjd och glad med allt som livet ger.. :-)

Utöver den fantastiska gårdagen hade jag idag dessutom bestämt mig för att unna mig lite välförtjänt shopping med mamsen. Min garderob har alltför länge lämnat oerhört mycket kvar åt fantasin och jag kände att det var dags att förnya lite inför den stundande sommaren. Så efter visst genomletande bland reaställen på stan köpte jag en hel hög nya uppfräscharplagg och känner mig just nu som en superlyckad person (hög på shopping!). Som sagt; det krävs så lite.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! NU lämnar jag ett spår :) Besöker dig då och då och nu åker du in i mina länkar ;)

Nybliven sa...

Hejsan! Va roligt! Jag läser din blogg nitiskt och beundrar ditt underbara sätt att skriva om din och tjejernas vardag. Jag har dock inte kommit mig för att lämna mitt avtryck ännu men nu kanske det är dags även för mig...

Kulkul med spår! Trevlig helg på dig! *C

Åsa sa...

Åh så viktigt det är med egentid. En promenad utan barnvagn. Bara för att rensa skallen och ladda batterierna. Det är vi väl värda alla vi småbarnsföräldrar.

Nybliven sa...

Superviktigt. Verkligen superviktigt. Och underbart skönt! Hur fin hon än är den lilla så är det själavårdande att slippa ibland...

Och vad är vi INTE värda vi småbarnsföräldrar? En dag utan grötkladd på kläderna är allt jag begär... ;-)