måndag 16 april 2007

Husljud

Sambon i fjällen med jobbet (exakt vart han skulle visste han dock inte... lite typiskt honom kan man kanske påstå...) och fia-lisa sover djupt i vagnen efter ett tufft sim- och dykpass. Alltså har jag nu lite egen tid över och andningspausar inne i huset. Dricker té och eldar och tänker på hur tyst ett hus är utan människorna i det. Typiskt nog känner jag mig såklart superpeppad på att dra i väg på en, för dagen, andra långpromenad men i brist på närboende barnvakt får jag hoppa den idén idag. Kanske gör jag en favorit i repris från i lördags och kastar mig i säng så fort pruttan somnat i stället. Sömn skulle definitivt inte skada.

Just nu ska jag i alla fall njuta ännu en stund innan det blir dags för de avslutande läggningssysslorna. Kvällsgröt, tvättning, luftning, ny blöja, pyjamas och lite avslutande amning - den mysigaste stunden på dagen då känslan är så där total på något vis. Bara jag och T. Hudkontakt och såna där blickar då det känns som att hon ser rakt igenom. Jag och min bebis. En liten sång. Och så godnatt. Pussar på de mjuka små persikokinderna. Bättre blir det bara inte.

Inga kommentarer: