fredag 27 april 2007

Äntligen helg

Fredag och sockerförbudet upphävs. Åtminstone lite. Har precis ätit en god middag med fruktsalladsefterrätt och unnade mig sen en god bit mörk choklad till kaffet. Lycka. Efter två veckor med något enstaka Digestivekex som enda förlustelse känns en ruta choklad som ren och skär lyx. Jag är så nöjd över min självbehärskning den senaste tiden. Håller alla tummar och tår för att jag ska fortsätta vara Fröken Duktig och kanske komma i de gamla jeansen inom en inte alltför avlägsen framtid. Utan ett alltför groteskt fläskhäng ovanför linningen. Kanske måste helförbjuda sockret med andra ord. Annars verkar utsikten för ett Havsbad 2007 dyster. Mycket dyster.

Men ändå. Två veckor är ju rekord. Bra jobbat på mig!

4 kommentarer:

Åsa sa...

Jobba på. Jag håller tummarna. Kanske kan man peppa varandra. Här är det oxå några trivslekilon som ska väck innan sommaren. Lycka till!

Nybliven sa...

Tacktack! Detsamma önskar jag dig!

Det här med trivselkilon är inte det lättaste att bli av med och tydligen inget man gör i en handvändning. Men nu kommer värmen och med den mer kroppslig rörelse. Så nu håller vi bara tummarna för automatisk kroppsförminskning för oss havsbadare!

Anonym sa...

Gud så duktig du är! Stort plus för dig själv!

Nybliven sa...

Ja, mycket bättre än på ett bra tag i alla fall.. men en bra bit kvar till MVG. ;-)