onsdag 4 april 2007

Det här med våren...

Det snöar. Och inte som i: "Jag ser det snöar, jag ser det snöar, det var väl roligt - HURRA!" utan snarare som i: "Vintern borde rasa ut bland våra fjällar!!! Drivans blommor skulle verkligen behöva smälta ned och dö". Jag skulle såklart kunna uttrycka mig med lite mer eftertryck och lägga till ett minimum av åtminstone ett hundratal svordomar i texten men jag har ju inlett Ett Bättre Liv och i det livet får man inte svära. Så jag sitter i stället här och tittar ut över det jag visste skulle komma men ändå hoppades skulle skippa hela zonen Norrbotten i år. Dricker mitt té och hoppas innerligt att himlen spricker upp inom 5 minuter och skapar 25-gradig värme.

Inte i det här livet, va!?

2 kommentarer:

Camillas lockar sa...

Snöar! Förlåt, men jag måste asgarva! Vi har 10 grader i Stockholm. Och klockan är kvart i nio på kvällen! *liiider med dig*

Nybliven sa...

Jaa, tack och lov så verkade det mest ha varit ett tillfälligt vredesutbrott av Fru Gud och trots att vi fått leva med mulna skyar idag gick åtminstone temperaturen upp till 10° även här och snön försvann snabbt igen... *pustar ut för denna gång*