lördag 21 april 2007

Houston... I have a problem

Ja alltså. Jag vet inte om det kanske är nåt fel med mig och mina armhålor men det verkar onekligen så. Jag får nämligen skavsår av denna egna del av min kropp. Det spelar liksom ingen roll om jag precis har rakat dem, om jag har lite stubb eller den ännu längre, mindre klädsamma dock mjukare varianten av hårbeklädnad. Jag vaknar på natten av att det skaver och måste ligga med armarna ut från kroppen som en liten (?) pingvin.

Så nu undrar jag: finns det någon husmoderskur för antiarmhålsskav? För det här är ju snudd på superirriterande!

3 kommentarer:

Camillas lockar sa...

Hm. Den här var klurig. Ibland är man ju lite känsligare, av okänd anledning. Men med den bästa deon brukar det bli ordning. Jag kör Biotherms roll-on. Eller funkar talk också? Det är ju liksom till för sånt här :-)

Marie - Med mina händer... sa...

Ja, jag tänkte också föreslå talk, men jag har ingen erfarenhet...
Har det alltid varit så? Har du bytt deo nyligen om problemet kommit först nu?
Eller testa inotyol om du har det hemma till lilltjejen? Det är ju en fet salva som mjukar upp huden, tar bort sveda vid hudirritation.
Äh, vad vet jag? Jag bara försöker hjälpa, utan någon som helst kunskap! :-D Men det kan ju inte skada att prova mina tips, tänker jag.

Nybliven sa...

Jo det är en ganska nypåkommen åkomma som bara känns av när jag ska sova. Kanske beror det på att jag känner efter lite för mycket under mina långa vakenperioder (då jag verkligen borde sova för alla andra i familjen gör det) men jag ska redan ikväll testa båda era talktips och se om denna psykosomatiska (?) skav upphör.
Fet salva i morgon och måndag Biothermdeo om inget annat hjälpt.

Tack för tipsen kära husmödrar!! ;-)