måndag 23 april 2007

Inspirerad

Har just tittat på BBC Prime och 50 things to do before you die. En lång lista med saker som man bara ha MÅSTE ha gjort innan man packar sin sista kappsäck. Jag funderar nu på vad som skulle vara med i min topp-tia. Det är svårt. Världen är ju så stor, så stor. Deras tittare hade i alla fall röstat fram * Dyka med delfiner som nummer ett, * Dyka i Barriärrevet som nummer två och * Flyga Concorde som nummer tre. Inte samma som mig tror jag. Jag har ju dessutom redan Barriärrevsdykandet avklarat.

Med tanke på att en stor del av listan bestod av djur- och naturupplevelser så känner jag att det bara finns en sak jag kan ha i toppen på min lista. Att Rädda världen får definitivt bli min nummer ett för just nu är jag mitt inne i en stor miljöoroarkris och tanken på att vi snart inte har någon värld att bry oss om längre upprör både sinne och själ. Jag har ingen plan på hur det ska gå till riktigt än men den kommer förhoppningsvis. Om jag sover tillräckligt länge någon natt kanske världsräddarplanen ter sig glasklar i någon upplysande dröm. Under tiden så gör väl alla ALLT miljövänligt ni bara kan komma på va!?! Det här kan nog ta lite tid.

2 kommentarer:

Camillas lockar sa...

Hjälp, det är ju supersvårt att komma på ens tio grejer! Skulle ta mig veckor, tror jag.

Nybliven sa...

Jo, mig med. Jag underhåller mig med att oroa mig för miljön under tiden.

Men nu ska här författas livslista... Vad blir DIN etta?